|
لینک های ویژه!
پیشنهاد می کنیم صفحات زیر را مشاهده نمایید:
کسب درآمد از فروش فایل
پروژه معماری
انجمن مهندسی معماری
آموزش تری دی مکس
پاورپوینت معماری
خرید بک لینک قوی
معرفی سایت های برتر
دانلود تحقیق
مصالح ساختمانی
مجله تفریحی
دانلود پروژه عمران
دانلود پروژه معماری
خرید رپورتاژ آگهی
نیشابور
مجله تفریحی و سرگرمی
خرید رپورتاژ آگهی ارزان
فروش فایل
دانلود پلان
دانلود مقاله و پروژه
خدمات ساختمانی
خرید بک لینک
کسب درآمد
آموزش 3d max
لوازم و تجهیزات ساختمانی
خدمات تاسیساتی ساختمان
آموزش کسب درآمد از اینترنت
|
|
تاریخ : سه شنبه 12 خرداد 1394
بازدید : 710
نویسنده : محمد غفوری تبار
|
پاورپوینت سبک معماری دیکانستراکشن در ۶۹ اسلاید آماده شده که در ادامه توضیحات مختصری در مورد این سبک از معماری ارائه خواهیم کرد و شما می توانید توضیحات کامل را پس از دریافت این پاورپوینت مشاهده نمایید. واژه دیکانستراکشن در فارسی به معنی ساختار زدایی، شالوده شکنی، واسازی، بنیان فکنی، ساختار شکنی و بن فکنی ترجمه شده است. شاید این کثرت اسامی به دلیل آن باشد که دیکانستراکشن یک نگرش چند وجهی و چند معنایی به دال و مدلول و هر نوع متنی دارد. شاید هم به دلیل آن است که هنوز ابهامات و سوالات زیادی در مورد دیکانستراکشن وجود دارد.
.
فلسفه دیکانستراکشن و زمینه های نظری:
مکتب دیکانستراکشن توسط ژاک دریدا ، فیلسوف معاصر فرانسوی ، پایه گذاری شد . دریدا با ساختارگراها مخالف است و معتقد است که وقتی ما به دنبال ساختارها هستیم از متغیر ها غافل می مانیم ، فرهنگ و شیوه های قومی هر لحظه تغییر می کند ، پس روش ساختارگراها نمی تواند صحیح باشد در بینش دیکانستراکشن ، ما در یک دنیای چند معنایی زندگی می کنیم . هر کس معنایی و استنباطی متفاوت با دیگران از پدیده های پیرامون خود قرائت می کند .
دیکانستراکتیویسم سعی داشت تا ساختار اندیشه و نظم محوری که گمان دارد به جهان ما تحمیل شده را تغییر دهد! چنین معنایی که از طریق ساختاری نظام یافته تحمیل می شود، تفسیرهای دیگری که در همان زمینه با اعتباری یکسان عرضه می شوند را سرکوب کرده و امکان تنوع فکری و ذهنی خارج از این چارچوب را بخصوص از مخاطب می گیرد.
به عقیده دریدا معماری به قسمی که در عرصه فلسفه فهمیده می شود جایی برای زیستن و فضایی برای زندگی است و تجسم و شاهد زنده ی اندیشه هایی است که با تصویر و علامت تبیین میشود. اما این تصویرگرایی که از طریق تجدید نظر راه به واسازی میبرد خود بر معماری استوار است اگرچه در این صورت معماری نیز از حد خود فراتر میرود و تعالی می یابد .
جهت دریافت این پاورپوینت کلیک کنید
:: موضوعات مرتبط:
بخش مهندسی ,
عمران و ساختمان ,
معماری ,
شهرسازی ,
فروشگاه ,
فروشگاه مهندسی ,
,
|
تاریخ : سه شنبه 12 خرداد 1394
بازدید : 966
نویسنده : محمد غفوری تبار
|
روانشناسی محیطی مطالعه پیچیده بین مردم و محیط اطرافشان است. به عقیده جیفورد (Gifford) روانشناسی محیطی با شاخه اصلی روانشناسی تفاوت دارد زیرا به محیط فیزیکی روزمره می پردازد. این علم چارچوبی از نقطه نظرات، تحقیقها و فرضیات را فراهم می آورد که می تواند به ما در درک بهتری از روابط متقابل انسان و محیط اطراف، کمک کند. با استفاده از این دانش می توان پیش از طراحی و ساخت، ارزیابیهایی را انجام داد که بهترین ابزار برای طراحان حرفه ای به حساب می آید. اگر ما بدانیم چه چیز در گذشته عملکرد بهتری از خود نشانداده است، برای طراحی بهتر در آینده آمادگی بیشتری خواهیم داشت. با استفاده از تئوریهای کنترل می توان مشاهده کرد که محیط نقش اساسی را در شکل گیری احساس ارزشها و توانمند ساختن برای افراد و گروههای مختلف ایفاء می کند. فرضیه فضای قابل دفاع پیشبینی می کند که تغییرات مشخصی در طراحی فضاهای مسکونی که باعث کاهش فضاهای شهری عمومی و افزایش طبیعی نظارت، بازبینی و حس مالکیت توسط ساکنین می شود، باعث کاهش جرم خواهد شد. در محله هایی در اوهایو و نیویورک با در نظر گرفتن این امر در طراحی و توجه به فضاهای قابل دفاع، نرخ جرم کاهش یافته است. نمونه دیگر پارکی در یکی از محلات سیاتل می باشد که ساکنان محله نهایت مراقبت و نگهداری را از پارک محله خود انجام می دهند. شهروندان نقش فعالی را در از بین بردن علفهای هرز، تمیزکردن مسیرها و بطور کلی مراقبت از سلامت پارک ایفاء می کنند. در اصل آنها پارک را مال خود می دانند.
پاورپوینت روانشناسی محیط در معماری برای دروس معماری منظر ، طراحی معماری ، تنظیم شرایط محیطی و … کاربرد دارد. این پاورپوینت در ۳۵ اسلاید آماده شده که در ادامه می توانید بخشی از آن را مطالعه نموده و فهرست مطالب این پاورپوینت را نیز مشاهده نمایید و در صورت تمایل اقدام به خرید پاورپوینت روانشناسی محیط در معماری نمایید.
فضای معماری با زندگی رابطه ای نا گسستنی دارد . انسان هنگامی که متولد می شود در فضایی جدید قرار می گیرد که همان فضای معماری است. انسان در فضای معماری زندگی می کند، به فضا فکر میکند و فضا را خلق می نماید . معماری هنر به نظم درآوردن فضاست و انسان نمی تواند قبل از آنکه افعال خود را منظم کرده و به زندگی خود نوعی سازمان بخشیده باشد فضا را به نظم درآورد. رابطه انسان با فضای معماری رابطه ای است روزمره که بخش مهمی از زندگی او را در بر می گیرد. زیرا انسان این فضا را از درون نیز تجربه می کند . از این رو بعد از قرن ها هنوز مساله اصلی معماری، فضا و زندگی و چگونگی ارتباط بین این دو است. فضای معماری که اصلی ترین وجه معماری است، از طریق اصلی ترین وجه زندگی یعنی خلاقیت می تواند ایجاد شود.
جهت دریافت این پاورپوینت کلیک کنید
:: موضوعات مرتبط:
عمران و ساختمان ,
معماری ,
شهرسازی ,
فروشگاه مهندسی ,
,
|
تاریخ : سه شنبه 12 خرداد 1394
بازدید : 943
نویسنده : محمد غفوری تبار
|
پاورپوینت مدرسه برای درس آشنایی با معماری اسلامی تهیه شده که دارای ۶۱ اسلاید می باشد. بخشی از پاورپوینت مدرسه را در ادامه قرار داده شده است و پس از دریافت این پاورپوینت تمام اطلاعات آن را در اختیار خواهید داشت. مدرسه را به طور خلاصه می توان مؤسسه ای برای آموزش عالی تعریف کرد که در آن علوم سنتی اسلامی- حدیث، تفسیر، فقه و جز آن آموزش داده می شود. این نوع مؤسسات آموزشی به طور مرسوم مسکونی هستند. منظور از هنر و معماری اسلامی ، همان هنر و معماری سرزمینهای خاورمیانه، آفریقای شمالی، هند شمالی و اسپانیا است که از آغاز قرن هفتم میلادی تحت حاکمیت مسلمانان قرار گرفتند.
سیر تحول هنر اسلامی از قرن هفتم تا هجدهم میلادی را در سه دوره می توان طبقهبندی کرد. دوره شکل گیری هنر اسلامی، کمابیش با حاکمیت اولین حاکمان اسلامی یا خلفای بنی امیه (۶۶۱الی ۷۵۰م) که اسلام را از دمشق در سوریه تا اسپانیا گسترش دادند، همزمان بود. دوره میانی، عصر خلفای عباسی (۷۵۰م الی ۱۲۵۸م) که از بغداد در عراق خلافت اسلامی را بر عهده داشتند تا زمان استیلای مغول را در بر میگیرد. دوران خلافت عباسی که در ترویج آموزش و فرهنگ پرآوازه است، درخشانترین تاریخ اسلامی است. در همین دوره میانی است که تأثیر نماهای هنر ایرانی چشمگیر شد. از استیلای مغول تا قرن هجدهم میلادی را میتوان برای سهولت، دوره پسین هنر اسلامی نامید. در این دوره سبکهای متمایز هنر در بخشهای مختلف جهان اسلام قابل شناسایی است که با سلسلههای گوناگون حاکمان ارتباط دارند.
سبکهای گفته شده در این مقاله در کنار هنر اموی و عباسی، هنرهای ترکان سلجوقی که از اواسط قرن یازدهم میلادی تا ۱۱۵۷م بر ایران حکم راندند، هنر ایلخانیان که مغول تبار بوده و شرق ایران را از سال ۱۲۵۶م تا ۱۳۴۹م در تسلط خود داشتند، هنر تیموریان که به عنوان بزرگترین حامیان فرهنگ ایرانی از سال ۱۳۷۸م تا ۱۵۰۲م بر شرق ایران حکومت کردند و هنر صفویه که حاکمان تمامی ایران از سال ۱۵۰۲م تا۱۷۳۶م بودند را نیز شامل میشود. هنر، تحت حکمرانی ترکان عثمانی که ازسال ۱۲۹۹م تا ۱۹۲۲م حاکمان ترکیه بودند و در قرن ۱۶م امپراطوری خود را تا مصر و سوریه گسترش دادند نیز شکوفا شد.
جهت دریافت این پاورپوینت کلیک کنید
:: موضوعات مرتبط:
بخش مهندسی ,
عمران و ساختمان ,
معماری ,
شهرسازی ,
فروشگاه مهندسی ,
,
|
تاریخ : سه شنبه 12 خرداد 1394
بازدید : 1171
نویسنده : محمد غفوری تبار
|
پاورپوینت آشنایی و مرمت حمام یعقوبیه در ۱۳۸ اسلاید برای درس مرمت ابینه تاریخی آماده شده است. چیدمان متون و تصایر استفاده شده در این پاورپوینت با نظم و زیبایی خاصی انجام شده و تصاویر کاملا مرتبط با توضیحات ارائه شده ، به درک بهتر مطلب کمک شایانی میکند. در ادامه می توانید مقدمه و فهرست و پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت آشنایی و مرمت حمام یعقوبیه را مشاهده نموده و در صورت تمایل آن را دریافت نمایید.
برابر مدارک تاریخی سابقه شست و شو در ایران به قبل از زمان زرتشت مربوط است. هخامنشیان از حمام های خصوصی استفاده می کردند که یک نوع آن در تخت جمشید کشف شده و در کنار آن لوازم شست و شو مانند کاسه سفالین به دست آمده است. با ظهور دین مبین اسلام و تاکید این دین بر پاکیزگی، تحولی در زندگی مردم بوجود آمد. عصر شکوفایی ایجاد حمام ها را باید متعلق به دوره صفوی دانست. در این دوره ایجاد حمام ها در تمامی شهرهای ایران رو به گسترش نهاد. شاردن، سیاح فرانسوی در دربار رضوی در سفرنامه ی خود تعداد حمام های اصفهان را ۲۷۲ دستگاه ذکر کرده است.
و نگاهی گذرا به متون دوران های مختلف موئد این امر است که حداقل در دوره ی اسلامی، حمام های عمومی فراوانی در شهرهای مسلمین وجود داشته و با توجه به تعداد آنها در هر شهر از حیث اهمیت قابل مقایسه با مساجدند.
جهت دریافت این پاورپوینت کلیک کنید
:: موضوعات مرتبط:
بخش مهندسی ,
عمران و ساختمان ,
معماری ,
شهرسازی ,
فروشگاه مهندسی ,
,
|
تاریخ : سه شنبه 12 خرداد 1394
بازدید : 658
نویسنده : محمد غفوری تبار
|
پاورپوینت کاروانسرا جلوه ای از معماری ایرانی اسلامی
ساده تر از همه چنین میتوان گفت که کاروانسرا ساختمانی است که کاروان را در خود جای میدهد و بزرگترین نوع ساختمان های اسلامی است. پلان آن معمولاً مربع یا مستطیل شکل است، با یک ورودی برجسته عظیم و بلند، معمولاً ساده و بدون نقش، با دیوارهایی که گاهی اوقات بادگیرهایی در انتهای آن تعبیه شده است. یک دالان با طاق قوسی که مابین ورودی و حیاط داخلی قرار گرفته است، فضای کافی را برای جا دادن حیوانات بارکش فراهم ساخته است. بر روی سکوی برآمدهای که در پیرامون این حیاط قرار گرفته است، طاقگانهایی واقع شدهاند که نمای داخلی را مفصل بندی میکنند. در پشت آنها حجرههای کوچکی برای منزل دادن مسافران ساخته شده است. در کاروانسراهای دو طبقه، از حجرههای پایینی برای انبار کردن کالاها و از حجرههای بالایی برای منزل دادن مسافران استفاده میشد.
پر رونقترین دوره احداث و مرمت کاروانسراها را میتوان دوره صفویه دانست. در این دوران بود که شاه عباس یکم با توجه به تدبر خود، تصمیم به بازسازی و احیای جاده ابریشم نمود و یکی از الزامات این کار را احیای کاروانسراها میدانست. پژوهشگران همین موضوع را یکی از دلایل اشتهار بیشتر کاروانسراها به کاروانسرای شاه عباسی می دانند. هر چند که ممکن است آن کاروانسرا بازسازی شده کاروانسراهای پیش از صفویه باشد. از جمله کاروانسراهایی که در دوره صفویه ایجاد شده است، میتوان کاروانسرای شاه عباسی کرج را نام برد که این کاروانسرا در زمان شاه سلیمان صفوی و بین سالهای ۱۰۷۸ تا ۱۱۰۹ احداث گردیده است.
پاورپوینت کاروانسرا جلوه ای از معماری ایرانی اسلامی دارای ۳۱ اسلاید بوده و تصاویر همراه با توضیحات کامل در آن ارائه شده است و می توانید فهرست و تصاویر پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را مشاهده نموده و در صورت تمایل اقدام به خرید آن نمایید. این پاورپوینت می توانید برای درس معماری اسلامی استفاده نمایید.
جهت دریافت این پاورپوینت کلیک کنید
:: موضوعات مرتبط:
بخش مهندسی ,
عمران و ساختمان ,
معماری ,
فروشگاه ,
فروشگاه مهندسی ,
,
|
تاریخ : سه شنبه 12 خرداد 1394
بازدید : 948
نویسنده : محمد غفوری تبار
|
پاورپوینت گنبد و جایگاه آن در معماری اسلامی
گنبد سازه ای است معمارانه شبیه نیمکرهای توخالی. تاریخ ساخت گنبد با مواد گوناگون به پیش از تاریخ میرسد. گنبدهای پیش کرده، پیش رونده در خاور میانه باستان در ساختمانها و مقبرهها یافت میشود. ساخت اولین گنبدهای فنی پیشرفته در اروپا در انقلاب معماری رومی آغاز شد، هنگامی که رومیها فضاهای بزرگ داخلی معابد و ساختمان های عمومی، مانند پانتئون را می ساختند.
از جمله خصوصیات اقلیمی طاق های قوسی و گنبدی در مناطق گرم و خشک این است که ارتفاع اطاق از کف تا زیر طاق، زیاد می باشد و لذا می توان یک تهویه طبیعی عمودی در اطاق به وجود آورد. از آنجاییکه هوای گرم، سبکتر است و به بالا صعود می کند و هوای خنکتر، جایگزین آن می شود، با تعبیه چند دریچه در اطراف و یا نوک اطاق، هوای گرم از دریچه ها خارج می شود و یک جریان طبیعی هوا از پایین به بالا برقرار می شود که جهت تامین آسایش در فصول گرم، مناسب است .
از مزایای دیگر طاق قوسی و گنبد اینکه، باد از روی سطح محدب، با سهولت بیشتری رد می شود و فرسایش و تخریب کمتری را موجب می گردد؛ و مطلب آخر، از آنجاییکه طاق قوسی و یا گنبد، یک ساختار سه بعدی است، لذا در مقابل نیرو های جانبی مانند باد و زلزله، مقاومت بهتری دارد؛ البته هرچه وزن طاق کمتر و مرکز ثقل ساختمان در سطح پایین تری قرار گرفته باشد، مقاومت ساختمان در مقابل نیرو های جانبی، بیشتر خواهد بود.
در سرزمینهایی مثل روم شکل نیمکره را برای گنبد بر میگزیدند و چون میانتار رانش بر منحنی آن منطبق نمیشد ناچار بودند که کنارههای آن را هرچه ستبرتر کنند تا در برابر رانش سدی باشد، در صورتی که معماران ایرانی نیم دایره را برای پوشش مناسب نمیدانستند و شکلهائی نظیر تخم مرغی و هلو چینی و بیضی را انتخاب میکردند که خود به خود میانتار رانش بود و این انتخاب باعث میشد که بتواند ضخامت گنبد را در خاستگاه و پاکار تنها به اندازه یک شانزدهم دهانه بگیرند.
پاورپوینت گنبد و جایگاه آن در معماری اسلامی دارای ۱۹ اسلاید بوده که می توانید فهرست و تصاویر پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را مشاهده نموده و در صورت تمایل اقدام به خرید آن نمایید. از این پاورپوینت می توانید برای درس معماری اسلامی استفاده نمایید.
جهت دریافت این پاورپوینت کلیک کنید
:: موضوعات مرتبط:
بخش مهندسی ,
عمران و ساختمان ,
معماری ,
فروشگاه ,
فروشگاه مهندسی ,
,
|
تاریخ : سه شنبه 12 خرداد 1394
بازدید : 968
نویسنده : محمد غفوری تبار
|
پاورپوینت کاروانسراهای ایران
کاروانسرا محل یا بنایی است که کاروان را در خود جای میدهد. پلان کاروانسراها معمولاً مربع یا مستطیل شکل است، با یک ورودی برجسته عظیم و بلند، و بدون نقش، با دیوارهایی که گاهی اوقات بادگیرهایی در انتهای آن تعبیه شده است. تحول و گسترش کاروانسراهای ایران در ادوار مختلف بستگی به وضعیت اجتماعی، اقتصادی، مذهبی و … داشته است. اساس معماری کاروانسراهای ایران، مانند سایر بناها، تابع شیوه، سنت و سبک رایج زمان بوده است. با این ترتیب میتوان پنداشت که کاروانسراهای پیش از اسلام نیز تابع شیوه معماری زمان بوده و معماری خاصی نداشته است. شیوه معماری، محل و منطقه، مصالح ساختمانی و موقعیت جغرافیائی نقش موثری در ایجاد اینگونه بناها داشته است.
در کاروانسراها اتاقهای مسافران معمولا پیرامون حیاط ساخته میشده و پشت آنها اصطبل قرار داشته که درب ورودی اصطبلها در چهار گوشه داخلی بنا قرار داشته و گاهی در ایوان ورودی حیاط باز میشده است. در دوره صفوی طرح معماری کاروانسراها متنوع شد و علاوه بر کاروانسراهای چهار ایوانی نوع کوهستانی، مدور، هشت ضلعی و کویری بر طبق موقعیت جغرافیائی و مکانی احداث شد. در دورههای زندیه، افشاریه و قاجاریه احداث کاروانسراها به شیوه گذشته ادامه پیدا کرد. از نظر طرح و نقشه کاروانسراهای دوره یاد شده عموما از نوع چهار ایوانی بوده و از لحاظ مصالح ساختمانی نیز بر خلاف دوره متقدم که از آجر و سنگ بوده اغلب از خشت استفاده شده است.
آثاری که از کاروانسراهای کهن بدست آمده نشان میدهد که اتاقهائی برای نگهبانان، کاروانسرادار یا مامورین ساخته میشده است. ولی کاروانسراهای تجارتی داخل شهرها عموما دوطبقه بودند. در دو طرف دروازه ورودی داخل کاروانسرا نیز معمولا اتاقهائی برای پاسداران و کاروانسرادارساخته می شده است. معمولا هر کاروانسرا دارای چاه آب و آب انباری است که گاهی در وسط کاروانسرا در زمانی خارج از محوطه جهت تامین آب مورد نیاز مسافران ساخته شده است. در بسیاری از کاروانسراها بخصوص از دوره صفویه به بعد بخاری دیواری یا مکانی برای بر افروختن آتش تعبیه شده است. محل بخاریهای دیواری یا در اتاقها ساخته میشده یا در محلهای سر پوشیده.
پاورپوینت کاروانسراهای ایران دارای ۳۱ اسلاید بوده که می توانید فهرست و تصاویر پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را مشاهده نموده و در صورت تمایل اقدام به خرید آن نمایید. از این پاورپوینت می توانید برای درس معماری اسلامی استفاده نمایید.
جهت دریافت این پاورپوینت کلیک کنید
:: موضوعات مرتبط:
بخش مهندسی ,
عمران و ساختمان ,
معماری ,
فروشگاه ,
فروشگاه مهندسی ,
,
|
تاریخ : سه شنبه 12 خرداد 1394
بازدید : 644
نویسنده : محمد غفوری تبار
|
پاورپوینت گنبد در معماری ایران
پوشش گنبد در ایران پییشنه ای دیرینه دارد . کمبود چوبهای استوار و کشیده که در حقیقت عنصر اصـلی پوشش تخت است ، سبب شده است که پوشش سغ sagh و گنبد روایی پیدا کند و بخصوص در دهانه های وسیع ترجای پوشش تحت را بگیرد . قدیمیترین شکل های منحنی در پوشش زیرین چغازنبیل متعلق به هزاره دوم دیده شده است .
با وقفه طولانی در دوران هخامنشی معماری درخشانی با پوشش مرتفع و مسطح در اوج قدرت و کارائی جلوه دارد ولی چه قبل و چه بعد از آن بعلت فراهم نبودن شرایط خاص اقتصادی در این دوران آوردن چوب سدر از جبل عامل و ساج از گنداره همیشه میسر نبوده و در جنگل ها و جلگه های این سرزمین هم چوب مناسب پوشش پرورش نمی یافته است لذا طاقهای منحنی و گنبد جای اصلی خود را به عنوان یک پدیده ساختاری و اقلیمی در معماری ایران به آسانی پیدا می کنند .
در متون موجود ، دیرینه ترین گنبدی که به آن اشاره می شود مربوط به دوران اشکانی و اوایل ساسانی است . این گنبد در شهر فیروز آباد و به قطر ۱۰/۱۶ متر بنا شده است . چنانچه ابن البلخی در توصیف شهر فیروز آباد و گنبدی که در میانه شهر برپا شده می گوید : اردشیر شهر فیروزآباد ، که اکنون هست بنا کرد و شکل آن مدور است چنانک دایره پرگار باشد . در میان شهر آنجا که مثلاً نقطه پرگار باشد دکهٔ انباشته برآورده است و نام آن ایوان کرده و عرب آنرا طربال گویند و بر سر آن دکه سایها ساخته و در میان گاه آن گنبدی عظیم برآورده و آنرا گنبد کیرمان گویند و طول چهار دیوار این گنبد تا زیر قبه آن هفتاد و پنج گز است و این دیوارها از سنگ خارا برآورده است و پس قبه عظیم از آجر بر سر آن نهاده و آب از یک فرسنگ از سر کوه رانده و به فواره بر این سر بالا آورده و دو غدیر است که یکی بوم پیر گویند و دیگر بوم جوان و بر هر غدیری آتشگاهی کرده است .
پاورپوینت گنبد در معماری ایران دارای ۶۸ اسلاید بوده که می توانید فهرست و تصاویر پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را مشاهده نموده و در صورت تمایل اقدام به خرید آن نمایید. از این پاورپوینت می توانید برای درس معماری اسلامی استفاده نمایید.
جهت دریافت این پاورپوینت کلیک کنید
:: موضوعات مرتبط:
بخش مهندسی ,
عمران و ساختمان ,
معماری ,
فروشگاه ,
فروشگاه مهندسی ,
,
|
تاریخ : جمعه 10 بهمن 1393
بازدید : 970
نویسنده : محمد غفوری تبار
|
پاورپوینت بتن کامپوزیتی شامل دو بخش می باشد، بخش اول به معرفی بتن کامپوزیتی پرداخته شده و بخش دوم آن تاریخچه ادواری بتون و سیمان مورد مطالعه قرار گرفته است.
مقدمه:
بتون رايجترين مصالح صنعت ساختمان محسوب ميشود و استفاده از بتون در ساخت پلها، راهها، سدها و تقريبا در تمامي سازهها روز به روز در حال افزايش است. بنابراين هم نياز به داشتن فناوري برتر در اين زمينه ضروري است و هم نياز به بتونهاي سبك با مطلوبترين خواص و بيشترين كارايي، مهمترين كمبود در اين حوزه به شمار می رود.
از سوي ديگر، در بيشتر كشورهاي جهان از جمله ايران، انفجاري در زمينه توليد و مصرف مواد پلاستيكي مثل نايلونها و ظروف يكبار مصرف رخ داده و روز به روز در حال بيشتر شدن است، از اينرو، توليداتي مثل كامپوزيت بتوني ماسه و پلاستيك كه با حداقل هزينه ممكن و با هدف بهبود اكوسيستم توسط بازيافت بهينه مواد ضايعاتي صورت ميگيرد، ارزشمندتر از گذشته نمود پيدا ميكند.
تعریف بتن کامپوزیتی: بتون كامپوزيتي از 2 ماده اصلي ماسه بادي و پلاستيكهاي ضايعاتي مانند بطريهاي نوشابه درست ميشود كه به دليل وفور منابع مواد اوليه، هزينه توليد اين نوع بتون از ديگر مواد ساختمانی به نسبت ويژگيهاي آن، بسيار پايينتر خواهد بود.
فهرست:
مقدمه
بتون كامپوزيتی چیست؟
مراحل ساخت بتون كامپوزيتی
مقاومت بتون كامپوزيتی در چه حدی است؟
ويژگی های شاخص بتون كامپوزيتی چيست؟
مزایای بتون كامپوزيتی نسبت به سایر بتن ها
ارزش اقتصادی بتون كامپوزيتی چقدر است؟
تاریخچه ادواری بتون و سیمان
پاورپوینت آماده برای درس های بتن و مواد و مصالح
عنوان: بتون کامپوزیتی
فرمت: پاورپوینت
حجم: 1.64 MB
صفحات: 24 اسلاید
:: موضوعات مرتبط:
بخش مهندسی ,
عمران و ساختمان ,
معماری ,
فروشگاه ,
فروشگاه مهندسی ,
,
|
تاریخ : جمعه 10 بهمن 1393
بازدید : 738
نویسنده : محمد غفوری تبار
|
مقدمه
انسان ها به خصوص انسان های اولیه، خردمندانه با طبیعت زندگی کرده اند که حاصل عشق و تمایل او به ارتباط همزیستانه آثار هنری، ادبی و معماری بوده است. این عشق باعث ایجاد جنبش های هنری و گرایش های رمانتیک در هنر و معماری شد.هنرمندان رمانتیک تفکرات و احساساتی فراتر از زمان و مکان خود داشتند و علت اصلی مخالفت با رمانتی سیسم همین مسأله است که فرآیندها و راه حل ها پاسخگوی نیاز مردم آن عصر نمی باشد و ذهن مردم متوجه گذشته ای می شود که بهتر بود. خلاقیت بشری که اساساً به امور اسطوره ای وابسته است باید به نوعی رمانتیک دانست. و هر کسی را که معتقد باشد معماری علاوه بر تمام امور باید احساسات انسان را نیز ارضا کند باید رمانتیک دانست.
به عقیده ی بن فارمر معماری هنری است که نمی تواند خود را از شرایط بافت پیرامون جدا نگه دارد شرایطی که نا گزیر باید به آن توجه کند هر مکانی ویژگی خاص خود را دارد و پاسخ منحصر به فرد را می طلبد . با رشد توسعه ی سرمایه و ثروت تعداد مشتریان معماری افزایش یافت و مسئله ی دست یافتن به خصوصیات اصیل در معماری بومی باشدت بیشتری نمایان گشت .علیرغم اینکه مسائل اقتصادی در نهایت اثرات خود را به موضوع معماری وارد نموده اند اما منبع اصلی و بی واسطه ی موثر دگرگونی ایده ها و نظریات در معماری را بیشتر فلسفی باید دانست.
آرمان های عملکردگرایانه
یکی از کنجکاو ترین و دور از دسترس ترین پدیده های نیمه ی قرن نوزدهم نیاز گسترده و مصرانه در تقاضای یک معماری جدید بود که در حدود سال۱۸۹۰ به اوج خود رسید زمانیکه گستره ی تجاری فولاد و بتن مصلح توصعه ی قابل ملاحظه ای یافت. نیاز به پاسخ گویی به خواسته های جدید از جمله نیاز به ساختمان های صنعتی ، راه آهن ، مرکز خرید، زندان ها ، بانک ها ، کار خانه جات، خانه های شهری ، خانه های کارگری …که ناشی از صنعتی شدن بود عمدتا خطوط و فرمها تناسباتی منتهی شد که در الفبای معماری ما جایی نداشته بود.
فهرست:
مقدمه
آرمان های عملکردگرایانه
مفهوم ارگانیک
سیر مفهوم ارگانیک
فرم و عملکرد
طبیعت در معماری
فرانک لوید رایت اسطوره معماری ارگانیک
ارتباط معماری با ارگانیسم های طبیعی
رابطه ارگانیسم با محیط خود و قیاس آن با معماری
معماران سبک ارگانیک
آثار برجسته سبک ارگانیک
نمونه ها
نتایج
منابع
عنوان: پاورپوینت معماری ارگانیک
فرمت: پاورپوینت
حجم: 23.4 MB
صفحات: 44 اسلاید
:: موضوعات مرتبط:
بخش مهندسی ,
عمران و ساختمان ,
معماری ,
فروشگاه ,
فروشگاه مهندسی ,
,
|
صفحه قبل 2 3 4 5 ... 12 صفحه بعد
|
|